Σελίδες

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

ΤΟΥΡΚΙΑ: H..Κίνα της Ευρώπης!




Tις αποκαλουν συνήθως τίγρεις της Ανατολίας: Οι πεινασμένες Τουρκικές εταιρείες που ακολουθησαν την άνοδο της Τουρκίας στην παγκόσμια οικονομία. Η ορεξή τους αυξάνεται κάθε χρόνο.
 
ΣΜΥΡΝΗ. Ψάχνετε να αγοράσετε ένα νέο αυτοκίνητο, ή ίσως νέες συσκευές για την κουζίνα; Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο, ή το ψυγείο που κοιταζετε ειναι ιαπωνικής, ή Δυτικοευρωπαικης μαρκας, εχουν μεγαλες πιθανοτητες να κατασκευάζονται στην Τουρκία!
Η μεγάλη Δημοκρατία της Ανατολικής Μεσογείου, όπου η Ανατολή συναντά τη Δύση και ο Βορρας το Νοτο, έχει αναδειχθεί στην Κινα της Ευρώπης. Ειναι μηπως άδικος ο τιτλος; Ένας υποεργολαβος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας θα προτιμουσε να περιεγραψει τους Κινέζους, ως οι Τούρκοι της Ασίας. Η εξελιξη στην Τουρκία ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, αλλά και το επίπεδο της εκπαίδευσης και γενικών δεξιοτήτων ειναι σημαντικά υψηλότερες στην Τουρκία, υποστηρίζει μια πηγή που εχει παγκόσμια επισκόπηση.
 
Ενώ η Ελλάδα εχει πεσει στα γόνατά της, η Τουρκία έχει καταφερει να ξεφυγει απο την κρίση της, πριν μια δεκαετία και έχει τωρα γίνει μια οικονομική υπερδύναμη, η 17η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Οι ηγέτες της Δημοκρατίας έχουν ως στόχο να ανέβουν πιο ψηλά στην κλίμακα των G20 χωρων.

 
Ο επικεφαλής του Επιμελητηριου Εξαγωγων στη Κωνσταντινούπολη, Antoine Fanoun, είναι ενθουσιασμενος.

-Υπάρχει ένα μεγάλο δυναμικό στον τομέα αυτό. Η Τουρκία είναι σαν ένα εφαλτήριο για 1,5 δισ. πελάτες στη Μέση Ανατολή, τη Κεντρική Ασία και τη Βόρεια Αφρική. Οι Τουρκικές εταιρείες είναι πολύ ισχυρες, όταν πρόκειται για να εισελθουν στην αγορα των χωρών αυτών, είπε.
 
Κόκκινο χαλί εχει ξεδιπλωθει για τον Πρωθυπουργό Recep Tayyip Erdoğan και τους υπουργούς του κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους στη Μέση Ανατολή. Φέρνουν συνήθως μαζι τους μεγάλες επιχειρηματικές αποστολές, έτοιμοι να κανουν μεγαλες εμπορικες συμβάσεις, όπως πρόσφατα, όταν ο υπουργός Εξωτ. Εμπορίου πήρε μαζί του 250 εταιρείες στη Λιβύη. 
Στη Δυτική Ευρώπη υπάρχει μια ξεπερασμένη εικόνα της τουρκικής οικονομίας. Αλλά το γεγονός ότι το ΑΕΠ έχει σχεδόν τριπλασιαστεί απο το 2002-2010, δίνει μια ιδέα σχετικά με το γιατί η οικονομική μητρόπολη της Κωνσταντινούπολης έχει τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, και γιατί οι νέοι ουρανοξύστες αυξάνονται από μήνα σε μήνα.
 
Παντού στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή παρατηρει κανεις μια Τουρκικη εμπορική επίθεση. Στο βόρειο Ιράκ (ιρακινό Κουρδιστάν), οι τουρκικές κατασκευαστικές εταιρείες ειναι παντού. Στη Βόρεια Αφρική, με τους νεους πληθυσμούς της, θεωρείται η ετικετα ''Made in Turkey'', ως εγγυητής υψηλής ποιότητας. 

Εν τω μεταξύ, η Τουρκία έχει διατηρήσει το μεγαλύτερο εμποριο συναλλαγών της με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά πληγωνει τους Τούρκους ότι πρέπει να κανουν αιτηση για τη βιζα Schengen παρά την τελωνειακή ένωση με την ΕΕ και παρά το καθεστώς τους ως υποψήφιας χώρας, ενώ οι περισσότεροι πολίτες της ΕΕ ταξιδεύουν χωρίς βίζα στην Τουρκία. Επιχειρηματίες που πληττονται απο αυτο, λένε οτι τα προϊόντα τους εισέρχονται ελεύθερα στην ΕΕ, αλλα όχι και οι ίδιοι.
Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί δεν δέχεται την Τουρκία ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αλλά αυτό δεν σταματά τη Renault από την ανάθεση ενος μεγάλου μέρος της παραγωγής της επί τουρκικού εδάφους.
-Εδω παράγονται 1,1 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 620 000 επιβατικων αυτοκινητων. Η Renault είναι η μεγαλύτερη εταιρια, αλλά και η Toyota, η Ford και η Hyundai φτιαχνουν τα αυτοκίνητα για την Ευρωπαϊκή αγορά στην Τουρκία, λέει ο Antoine Fanoun, στο Εμπορικό επιμελητηριο στην Κωνσταντινούπολη.
 

Σύμφωνα με άλλες πηγές, επίσης, η Mercedes σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο για ένα νέο μοντέλο αυτοκινητων εκει. Όταν οι Ευρωπαίοι επενδυτές ριχνουν μια ματιά προς την Τουρκία, βλεπουν τη στρατηγική της θέση, τη διαθεσιμότητα της χώρας, το ειδικευμένο εργατικο δυναμικο και τους χαμηλους μισθους.
 

-Η Τουρκία συχνά χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς, όταν πρόκειται να γίνει η εκτίμηση του κόστους, λόγω των μισθών, σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα της παραγωγής, τονίζει μια πηγή.
Η συντηρητική κυβέρνηση του ΑΚΡ, που εχει φιλικη προς τις επιχειρήσεις πολιτικη, έχει δημιουργήσει μια νέα μεσαία τάξη και πεινασμένους τίγρεις της Ανατολίας. Ακομη και οι επιχειρηματιες που απασχολούνται στην ελίτ της κοσμικής Δημοκρατίας, οι οποιοι ουτε καν θα ονειρευονταν να ψηφισουν τον Ερντογάν, επαινουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης να άρει την οικονομία. 
Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι αντιθετο αδύναμο. Μόνο το 15% του εργατικού δυναμικού ανηκει σε μια συνδικαλιστική οργάνωση. 
-Οι εργαζόμενοι μας μπορουν να ειναι μελη σε σωματεια, αλλά οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται, λέει ο Μουσταφά Şahingöz, Marketing Manager στο Vestel γίγαντας χώρο οικιακων συσκευων στην Manisa, κοντά στη Σμύρνη. 
Δεν υπάρχει χρόνος για να μιλήσει κανεις εμπιστευτικά με τους εργαζόμενους στην επίσκεψή μου στο εργοστάσιο Vestel. Εκει παραγονται 1,8 εκατομμύρια ψυγεία ετησίως. Τα περισσότερα εξάγονται συνήθως με διαφορετική ένδειξη από την εγχώρια μάρκα, Regal, της Vestel.

-Κατασκευάζουμε για τις πιο γνωστές μάρκες. Πολλες εταιρείες οικιακων συσκευων δεν έχουν δική τους παραγωγή, αλλά αναθέτουν την παραγωγή τους σε εμάς, ή στους κινέζους κατασκευαστές, λέει ο Μουσταφά Şahingöz.
 

Η Vestel - η οποία παράγει, επίσης, πλυντήρια ρούχων, πλυντήρια πιάτων, κουζίνες και κλιματιστικά και οικιακα ηλεκτρονικα ειδη- παράγει ψυγεία σε χιλιάδες διαφορετικά μοντέλα. Η παραγωγή προσαρμοζεται στη πιστοποίηση και τα πρότυπα που ισχύουν σε κάθε χώρα εξαγωγης.
 

Σε ένα αεροπλάνο από την Κωνσταντινούπολη στην Τύνιδα, ετυχε να ακούσω περισσότερα παραδείγματα του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της τουρκικής βιομηχανίας. Δίπλα μου κάθεται ένας Αλγερινός αγοραστης ο οποίος έχει μόλις μπει στο κυκλο των αγορών.
 

-Προτιμουμε να αγοράζουμε από την Τουρκία παρα απο την Κίνα. Οι Τούρκοι είναι πολύ πιο γρήγοροι στις παραδοσεις εμπορευματων, λέει''.
 Μτφ απο την εφημεριδα Svd
 
 http://stovoreiostereomatiselva.blogspot.com/2011/11/h.html