Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

Μάχη για τους αιθέρες των Ιωαννίνων


- Θέλουν να κάνουν το αεροδρόμιο διεθνή αεροπορικό κόμβο!
- Και οι Turkish Airlines δυνατά στο "παιχνίδι"

Εκτός των Τουρκικών Αερογραμμών, έντονο είναι το ενδιαφέρον και άλλων εταιριών, καθώς και τουριστικών πρακτόρων. Ποια πλεονεκτήματα της περιοχής τους ελκύουν...



Σε αερομεταφορικό «κόμβο», ελληνικών και διεθνών εταιριών, τείνουν –τουλάχιστον… θεωρητικά- να εξελιχθούν το τελευταίο διάστημα τα Γιάννινα, αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου, καθώς και της Νότιας Αλβανίας.
Ήδη έχει αυξηθεί ραγδαία το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιριών, αλλά και μεγάλων τουριστικών γραφείων (κυρίως Ρωσικών) για να εντάξουν την πόλη στους προορισμούς τους, με τα οφέλη, βεβαία, να είναι πολλά, αφού οι εταιρίες εκμεταλλεύονται, αφενός το τουριστικό ρεύμα που έχει η Ήπειρος και αφετέρου την γεωγραφική της θέση, που δίνει άμεση πρόσβαση, τόσο στην Αλβανία, όσο και στην Αδριατική.

Υπενθυμίζεται βέβαια και το έντονο ενδιαφέρον των Τουρκικών Αερογραμμών για τακτικές πτήσεις από την Κωνσταντινούπολη στα Γιάννινα, μια διαδρομή, που όπως όλα δείχνουν, θα ξεκινήσει και μάλιστα σύντομα. Γι’ αυτό, μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η χθεσινή επίσκεψη του αντιπροέδρου της Aegean Ευτύχη Βασιλάκη στα Γιάννινα. Σε μια πόλη, που εδώ και δυο χρόνια σχεδόν, η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία δεν πετά (!), όμως φιλοδοξεί, μέσα και από την εξαγορά της Olympic Air, να επιστρέψει, επιχειρηματικά, στην περιοχή, αλλά μετά τα μέσα του 2013.

Κινητικότητα…

Όπως φάνηκε και από την συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε χθες το πρωί ο κ. Βασιλάκης (αναλυτικά στη συνέχεια), ο έκτακτος ερχομός του στα Γιάννινα, προφανώς είχε καθαρά επικοινωνιακό χαρακτήρα, από τη στιγμή μάλιστα, που δεν ανακοινώθηκε κάτι, που θα μπορούσε άμεσα να τεθεί σε ισχύ. Πάντως, η κινητικότητα που παρατηρείται στους… αιθέρες των Ιωαννίνων έχει και συνέχεια, αφού, όπως έχει ανακοινωθεί, εντός του Ιανουαρίου ξεκινά πτήσεις στην περιοχή η νέα αεροπορική εταιρία, Hellas Air, με έδρα το Βόλο, η οποία φιλοδοξεί, εκτός των πολύ χαμηλών ναύλων, να συνδέσει τα Γιάννινα με τους προορισμούς της στο εξωτερικό (Ρώμη, Παρίσι, Μαδρίτη, Φρανκφούρτη κ.α.).

Με ερωτηματικά…

Ακόμη, ενδιαφέρον… φιλολογικό έχει δείξει και η Κρητική Minoan Air, ενώ πολλές είναι οι πηγές που δεν αποκλείουν την προσγείωση και μιας ακόμη αεροπορικής, της Cyprus Airways, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει μπει πολύ δυναμικά στην ελληνική αγορά. «Πόλος έλξης των Κυπριακών Αερογραμμών είναι οι χιλιάδες Κύπριοι φοιτητές που σπουδάζουν στα Γιάννινα, η παρουσία της εταιρίας στην πόλη όμως, είναι άμεσα συνδεόμενη με την πορεία της, αφού με την Κύπρο στο Μνημόνιο, κανείς δεν αποκλείει να αρχίσουν τα προβλήματα…» σημείωναν πηγές.

Τουριστικοί πράκτορες…

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ έντονο είναι και το ενδιαφέρον μεγάλου Ρωσικού τουριστικού γραφείου, το οποίο φέρνει στην Ελλάδα κάθε χρόνο, περί τους 800.000 επισκέπτες. Μάλιστα, προ καιρού Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες είχαν επισκεφθεί την Ήπειρο και κυρίως τα Γιάννινα, όπου εξέτασαν τις παραμέτρους, για την δραστηριοποίησή τους.
Είναι δεδομένο, ότι οι Ρώσοι επισκέπτες μπορούν να αφήσουν αρκετά χρήματα στην Ήπειρο, ενώ το γεγονός ότι ως χώρες, έχουμε πολλά κοινά, μπορεί να ωφελήσει την ανάπτυξη αρκετών μορφών τουρισμού, όπως για παράδειγμα του θρησκευτικού.

Βασική προϋπόθεση…

Πάντως, απαραίτητη προϋπόθεση σε όλα αυτά είναι να επιταχυνθούν οι εργασίες της ανάπλασης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας»!
Βέβαια, αυτό μπορεί και τώρα να φιλοξενήσει αρκετά αεροσκάφη ταυτόχρονα (έως και 4), όμως όσο οι εργασίες ολοκληρώνονται, τόσο θα μεγαλώνουν και οι δυνατότητες του αεροδρομίου, ώστε αυτό να γίνει ακόμη περισσότερο ελκυστικό.

Στρατηγικής σημασίας…

Τέλος, σε ό,τι αφορά, το ενδιαφέρον των Τουρκικών Αερογραμμών, πρέπει να σημειωθεί, ότι, σαφώς και οι Τούρκοι υπολογίζουν στην αγορά της Ηπείρου, όμως αυτό που κυρίως –σύμφωνα με πληροφορίες- τους ώθησε στο να επιλέξουν τα Γιάννινα ως ένα πιθανό προορισμό τους είναι η γειτνίαση με την Αλβανία.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η γεωγραφική θέση της πόλης των Ιωαννίνων, από την οποία η Κακαβιά απέχει λιγότερο από μια ώρα, σε συνδυασμό με ορισμένες υποδομές που γίνονται, όπως ο δρόμος Σαγιάδα- Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα ή η επέκταση της Ιόνιας προς την Κακαβιά, μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση των επισκεπτών προς τα παράλια της Ηπείρου, τη Νότια Αλβανία και βεβαίως προς την Αδριατική και μάλιστα να μειώσουν κατά πολύ το χρόνο μετάβασης από το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Παράλληλα, εάν ικανοποιηθεί το αίτημα των Τουρκικών Αερογραμμών, για έκδοση βίζας στην Ελλάδα, στο σημείο άφιξης των Τούρκων επισκεπτών, τότε υπολογίζεται ότι σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα θα έρθουν περί το 1 εκ. τουρίστες, κάτι που δημιουργεί μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και στην Ήπειρο. Φθάνει βέβαια να γίνουν και στην περιοχή μας οι κατάλληλες κινήσεις, όπως μειώσεις τιμών, εξάλειψη της αισχροκέρδειας κ.α.

AEGEAN AIRLINES: Θα στηρίξουμε την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων…

Την πεποίθηση, ότι η Aegean Airlines, μπορεί να στηρίξει τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης των Ιωαννίνων, εφόσον βέβαια γίνουν και από όλους τους φορείς της περιοχής μας τα κατάλληλα βήματα για αύξηση επισκεπτών, εξέφρασε χθες ο Αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στα Γιάννινα, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η περιοχή μας διαθέτει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, τον χειμερινό τουρισμό. «Κάθε χειμώνα, περί τα 12 αεροπλάνα του στόλου μας κάθονται. Θα μπορούσαν λοιπόν να δρομολογηθούν κάποια, εάν βεβαίως και η ίδια η πόλη στηρίξει τον χειμερινό τουρισμό» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, που πλαισιωνόταν από τον Διευθυντή πωλήσεων για την Ελλάδα Στέφανο Σαδόπουλο και την Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων της εταιρίας Ρούλα Σαλούτση.
Εξηγώντας το γιατί η Aegean έκοψε τις πτήσεις της προς τα Γιάννινα, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε, ότι η εταιρία «έμπαινε μέσα», ενώ μεγάλο ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι είχε ένα στόλο με μεγάλα αεροπλάνα, η δρομολόγηση των οποίων ήταν οικονομικά ασύμφορη.

Καθίζηση…

Πολύ ενδιαφέροντα ήταν και τα στοιχεία που έδωσε η Aegean για την κίνηση των επιβατών στους ελληνικούς αιθέρες, η οποία λόγω της κρίσης έχει μειωθεί ακόμη και ως 50%. Όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της εταιρίας, γίνεται προσπάθεια, ώστε οι ναύλοι να παραμείνουν σε λογικά επίπεδα, με δεδομένες και τις πιέσεις που δημιουργούνται από τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου. Σε ό,τι αφορά το τι πληρώνει ο κάθε επιβάτης ως φόρους, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η Ελλάδα και δη το αεροδρόμιο των Αθηνών είναι ακριβό. «Φανταστείτε, ότι 65 έως 72 ευρώ κάθε εισιτηρίου Γιάννινα- Αθήνα μετ’ επιστροφής, πηγαίνει στο κράτος ως φόρος» σημείωσε και τόνισε ότι μόλις το 16% της συνολικής επιβατικής κίνησης από την Ελλάδα γίνεται μέσω των δυο μεγαλύτερων ελληνικών εταιριών, της Aegean και της Olympic Air (η πρώτη κατέχει 14% και η δεύτερη μόλις 2%).

Η εξαγορά…

Τέλος, αναφέρθηκε και στην επικείμενη εξαγορά της Olympic από την Aegean η οποία κόστισε 72 εκ. ευρώ και η οποία θα έχει τελεσφορήσει και τυπικά το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2013, όταν και αναμένεται να εγκριθεί από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε. Όπως είπε, θα διατηρηθούν και τα δυο σήματα, καθώς και ο στόλος, αλλά και το πτητικό προσωπικό.

πηγή: εφημερίδα "Πρωινός Λόγος"
 
 planet-GREECE.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...