Διαφορετική τακτική ανά περίπτωση
Τα μπλόκα στους κάβους και τα λιμάνια πονοκέφαλοι για την κυβέρνηση. Στο τραπέζι το ενδεχόμενο επιστράτευσης των ναυτεργατών. Αντιμέτωπη με τους αγρότες που σωρεύουν τρακτέρ αλλά, ακόμη
τουλάχιστον, δεν κλείνουν δρόμους και τους ναυτεργάτες που διανύουν
σήμερα το 5ο συνεχές 24ώρο απεργίας, απειλώντας με «ασφυξία» τα νησιά,
βρίσκεται η κυβέρνηση, υιοθετώντας κατά περίπτωση διαφορετική τακτική.Στο μέτωπο των αγροτών, και όσο οι κινητοποιήσεις παραμένουν υπό έλεγχο και χωρίς τη μαζική συμμετοχή, πλην ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, τρακτέρ, Μέγαρο Μαξίμου και Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης ακολουθούν τακτική χαμηλών τόνων, επιδιώκοντας να αποτρέψουν τα χειρότερα εξασφαλίζοντας για τους αγρότες ταχύτερη αποπληρωμή οφειλών προηγούμενων ετών (πχ επιστροφή ΦΠΑ ή ειδικού φόρου).
Αντιθέτως, στο μέτωπο των λιμανιών, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να απαντήσει με πυγμή σε περίπτωση που το αδιέξοδο παραταθεί. Παρά το γεγονός ότι πίσω από τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών δεν βρίσκεται μόνον το νέο σχέδιο νόμου για την ακτοπλοΐα αλλά και οφειλές πολλών μισθών λόγω της άθλιας οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι περισσότερες των ακτοπλοϊκών εταιρειών, το Μέγαρο Μαξίμου δεν δείχνει πρόθυμο να αποδεχθεί επί μακρόν τον αποκλεισμό των νησιών. Ήδη την απεργία «έσπασε» πλοίο από το Ηράκλειο το οποίο μετέφερε νωπά προϊόντα στην αγορά της Αθήνας, ωστόσο είναι σαφές ότι η παράταση της απεργίας μεγεθύνει τα προβλήματα για τη μετακίνηση προϊόντων και ανθρώπων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση είναι έτοιμη, εφόσον δεν υπάρξει ορατή διέξοδος, να προχωρήσει στην «επιστράτευση» των ναυτεργατών, ακολουθώντας το παράδειγμα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης παραμένει σε ανοικτή γραμμή τόσο με την ΠΝΟ όσο και με τους ακτοπλόους προς αναζήτηση λύσης αλλά, όπως μετέφεραν χθες κυβερνητικές πηγές, τα περιθώρια είναι περιορισμένα και συνεπώς όσο ο χρόνος κυλά με τα πλοία δεμένα στα λιμάνια αυξάνεται γεωμετρικά και η πιθανότητα να εκδοθούν φύλλα πορείας για τους… ναυτικούς.
matrix24.gr