ZARA, Calvin Klein, Levi's, Marks and Spencer, Diesel, H&M, Armani:
Είναι μόνο μερικές από τις πασίγνωστες εταιρίες ένδυσης που κατηγορούνται από την Greenpeace ότι περιλαμβάνουν στα ρούχα τους ύποπτες τοξικές ουσίες οι οποίες μπορεί να προκαλούν καρκίνο και ορμονικές διαταραχές...
Σύμφωνα με ανακοίνωση της μη κυβερνητικής οργάνωσης διεξήχθη έρευνα με δείγματα ρούχων από μπλουζάκια, παντελόνια, εσώρουχα, φορέματα είκοσι μεγάλων κατασκευαστών (Benetton, Jack&Jones, Only, Vero Moda, Blazek, C&A, Diesel, Esprit, Gap, Armani, H&M, Zara, Levi's, Victoria's secret, Mango, Marks&Spencer, Metersbonwe, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Vancl) ενδυμάτων που πωλούν τα προϊόντα τους, τα οποία κατασκευάζονται κυρίως στην Κίνα και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, σε 29 διαφορετικές χώρες.
Τα αποτελέσματα των αναλύσεων ήταν σοκαριστικά καθώς αποκάλυψαν ότι «στα δύο τρίτα των 141 δειγμάτων που ελήφθησαν, εντοπίστηκαν αιθοξυλιωμένες εννεϋλοφαινόλες (NPE)», οι οποίες χρησιμοποιούνται ως απορρυπαντικά σε βιομηχανίες, ενώ άλλα περιείχαν καρκινογόνες αμίνες.
Οι εταιρίες «είναι τεράστιοι παίκτες στη βιομηχανία της μόδας -μόνο η Zara παράγει 850 εκατομμύρια ενδύματα το χρόνο. Μπορεί κανείς να φανταστεί την έκταση του χημικού αποτυπώματος που αφήνει στον πλανήτη, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα όπου κατασκευάζονται πολλά απ' αυτά τα προϊόντα», τόνισε η Λι Γιφάνγκ της Greenpeace.
Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που η οργάνωση αποκαλύπτει αυτά τα στοιχεία καθώς το 2011 είχε παρουσιάσει αναφορές με τίτλο «Dirty Laundry» (Άπλυτα) και «Dirty Laundry 2», που έδειχναν πως οι προμηθευτές των μεγάλων ομίλων υφαντουργίας δηλητηριάζουν το νερό ορισμένων κινεζικών ποταμών με τα απόβλητά τους, όπως αναφέρει η εφημερίδα La Repubblica.
Την ίδια ώρα η έρευνα «Toxic threads- the fashion big stitch-up» της Greenpeace παρουσιάστηκε στο Πεκίνο κι υπό μορφή επίδειξης μόδας με μοντέλα να κάνουν πασαρέλα με ορούς, να κυλούν μαύρα δάκρυα στα μάγουλά τους και να φορούν μάσκες ώστε να θυμίσουν ολοένα περισσότερο μια κατάσταση που να παραπέμπει σε νοσοκομείο σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουν τις εταιρίες ένδυσης για καλύτερα προϊόντα που δε θα προσβάλλουν την υγεία των καταναλωτών.
ΠΗΓΗ:.protothema.gr