ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΕΓΚΥΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
ΔΙΔΥΜΗΣ ΚΥΗΣΗΣ
«ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΤΏΝΗ ΜΑΝΙΤΑΚΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΝΟΜΟΥΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ»
Την εκδίωξη εγκύου, υπαλλήλου της Διεύθυνσης Αστικής Κατάστασης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης στη Μυτιλήνη, που πληρώνει την αναλγησία της τρικομματικής συγκυβέρνησης των Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη, απέναντι στην ελληνική οικογένεια, καταγγέλει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η προαναφερόμενη υπάλληλος, διανύει τον 5ο μήνα της υψηλού κινδύνου δίδυμης κύησης και έχει υποβληθεί προ μηνός σε ειδική χειρουργική επέμβαση λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της, και παρά το γεγονός ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου εμπρόθεσμα εξαιρούσε την υπάλληλο λόγω της κατάστασής της, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με μία άνευ προηγουμένου απόφασή του διέταξε την ένταξή της σε καθεστώς διαθεσιμότητας!
Ο Τέρενς Κουίκ, υπενθυμίζει στον αρμόδιο Υπουργό το νόμο που ορίζει ότι «απαγορεύεται και είναι απόλυτα άκυρη η καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας εργαζόμενης από τον εργοδότη της, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της όσο και για το χρονικό διάστημα 18 μηνών μετά τον τοκετό» και ερωτά «εάν θα ληφθούν επιτέλους υπ’ όψιν οι συνταγματικές επιταγές περί νησιωτικότητας».
Υπενθυμίζεται ότι είναι η δεύτερη παρόμοια περίπτωση που αποκαλύπτει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Η πρώτη αφορούσε πάλι έγκυο υπάλληλο σε λίστα διαθεσιμότητας. Τότε στη Κέρκυρα.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΝΙΤΑΚΗ
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΟΥ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΔΙΔΥΜΗΣ ΚΥΗΣΗΣ
Κύριε Υπουργέ,
Η αναλγησία της κυβέρνησης απέναντι στην ελληνική οικογένεια μετά την επιβολή του νέου φορομπηχτικού νομοσχεδίου συνεχίζεται αυτή τη φορά με την εκδίωξη εγκύων γυναικών, που χωρίς ίχνος ανθρωπιάς τίθενται σε διαθεσιμότητα με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Στο στόχαστρο της μνημονιακής συγκυβέρνησης βρέθηκε αυτή τη φορά μια υπάλληλος ΙΔΑΧ Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, που υπηρετεί στη Διεύθυνση Αστικής Κατάστασης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Β. Αιγαίου με έδρα τη Μυτιλήνη, η οποία διανύει τον 5ο μήνα της υψηλού κινδύνου δίδυμης κύησης της και έχει υποβληθεί προ μηνός σε ειδική χειρουργική επέμβαση λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης της, ενώ σύμφωνα με τον θεράποντα ιατρό της πρέπει να παρακολουθείται ανά 15νθήμερο σε εξειδικευμένο θεραπευτήριο των Αθηνών.
Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με μια άνευ προηγουμένου απόφαση του , διέταξε την ένταξη σε καθεστώς διαθεσιμότητας της εν λόγω υπαλλήλου και συνεπώς σε δραματική μείωση των αποδοχών της, παρά το ότι εμπρόθεσμα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου είχε αποστείλει λίστα με το προσωπικό που εντάσσεται σε διαθεσιμότητα και εξαιρούσε την υπάλληλο λόγω της κατάστασής της, αλλά και για το γεγονός πως η πρόσληψή της ήταν απόρροια τριών δικαστικών αποφάσεων (1224/2004, 1402/2005, 160/2005) του Μον. Πρωτοδικείου Μυτιλήνης που αναγνώριζαν ότι καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Σύμφωνα με το νόμο 4018/2011 η αρμοδιότητα των Δήμων της Χώρας για την παραλαβή των αιτήσεων πολιτών τρίτων χωρών για τη χορήγηση ή την ανανέωση άδειας διαμονής, καθώς και την επίδοση σε αυτούς των αποφάσεων, που εκδίδονται σε συνέχεια των σχετικών αιτήσεων, μεταφέρεται στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων αυτοί υπάγονται.
Λόγω των μεγάλων υπηρεσιακών αναγκών που προκύπτουν προβλέπεται στον ως άνω νόμο η στελέχωση των υπηρεσιών μιας στάσης με προσωπικό που θα μεταταχθεί από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και για το λόγο αυτό η Διεύθυνση Αστικής Κατάστασης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Β. Αιγαίου έχει ζητήσει επιπλέον προσωπικό για την απρόσκοπτη λειτουργία της Υπηρεσίας και είναι σαφές ότι το προσωπικό που ουσιαστικά ίδρυσε την Υπηρεσία το 2002 (μεταξύ αυτών και η εν λόγω υπάλληλος) θεωρείται υπερπολύτιμο καθότι είναι πλήρως κατηρτισμένο.
Επισημάνεται πως την περίοδο 2004 έως 2007 η υπάλληλος μαζί με 4 ακόμη συναδέλφους της παρείχαν τις υπηρεσίες τους , δυνάμει δικαστικών αποφάσεων, στην τότε Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και έως σήμερα δεν έχουν λάβει την προβλεπόμενη από τις σχετικές διατάξεις αποζημίωση τους, τη στιγμή που το Ελληνικό Δημόσιο αξιώνει να παραμένουν συνεπείς στις αυξημένες φορολογικές τους υποχρεώσεις ελέω μνημονίων.
Επιπλέον, είναι γνωστό πως τόσο η Ελληνική , όσο και η Ευρωπαϊκή νομοθεσία λαμβάνουν μέριμνα για την προστασία της μητρότητας και ειδικότερα σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 15 του Ν. 1483/84 όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρο 36 του Ν. 3996/2011 « Απαγορεύεται και είναι απόλυτα άκυρη η καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας εργαζόμενης από τον εργοδότη της, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της όσο και για το χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών μετά τον τοκετό ή κατά την απουσία της για μεγαλύτερο χρόνο, λόγω ασθένειας που οφείλεται στην κύηση ή τον τοκετό, εκτός εάν υπάρχει σπουδαίος λόγος για καταγγελία. Η προστασία από την καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας ισχύει τόσο έναντι του εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται, χωρίς να έχει προηγουμένως απασχοληθεί αλλού, πριν συμπληρώσει δεκαοκτώ (18) μήνες από τον τοκετό ή το μεγαλύτερο χρόνο που προβλέπεται στην παρούσα, όσο και έναντι του νέου εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται και μέχρι τη συμπλήρωση των ανωτέρω χρόνων. Ως σπουδαίος λόγος δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ενδεχόμενη μείωση της απόδοσης στην εργασία της εγκύου που οφείλεται στην εγκυμοσύνη.»
Τέλος σύμφωνα με το άρθρο 26 του Συντάγματος έχει εισαχθεί η αρχή διάκρισης των λειτουργιών, κατά την οποία δεν είναι ανεκτή επέμβαση - παρέμβαση της νομοθετικής η εκτελεστικής εξουσίας , επί της δικαστικής , υπό την έννοια ότι δεν δύναται νομοθετική ρύθμιση να υπερβεί ή να καταλύσει δικαστική απόφαση και συνεπώς οποιαδήποτε απόπειρα αμφισβήτησης των προαναφερομένων δικαστικών αποφάσεων του Μον. Πρωτοδικείου Μυτιλήνης προσβάλλει ευθέως την παραπάνω συνταγματική διάταξη.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Τι θα πράξει ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η υπηρεσιακή και μισθολογική κατάσταση της εν λόγω υπαλλήλου;
2.Θα εξαιρέσει τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ ΔΕ των Διευθύνσεων Αστικής Κατάστασης Αλλοδαπών και Μετανάστευσης προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα οι υπηρεσίες μιας στάσης όπως ορίζει ο Ν.4018/2011;
3.Θα λάβει μέριμνα για την εξαίρεση αντίστοιχων περιπτώσεων που χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης όπως αυτής των λόγων υγείας των υπηρετούντων υπαλλήλων ή των οικείων αυτών;
4.Θα ληφθούν επιτέλους υπ’ όψιν οι συνταγματικές επιταγές περί νησιωτικότητας ώστε να εξαιρεθούν στο σύνολό τους οι υπάλληλοι υπηρεσιών των νησιωτικών περιοχών από το καθεστώς της διαθεσιμότητας;
5. Θα εφαρμοστεί η, κατά το άρθρο 26 του Συντάγματος, αρχή διάκρισης των λειτουργιών που αποτελεί την οργανωτική βάση του πολιτεύματος της χώρας μας;
6. Είναι εν τέλει ,στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου να προστατεύσει όλους εκείνους που, σε τούτη τη δύσκολή συγκυρία για τη χώρα, επέλεξαν να φέρουν στον κόσμο παιδιά;
Ο ερωτών Βουλευτής
Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ