Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Η διαφορά των bloggers με τους δημοσιογράφους



Γράφει ο Λουκάς Δ. Συμπεράς
Το τελευταίο καιρό, είτε με ηλεκτρονικά μηνύματα, είτε μέσω facebook – αν και για να είμαι ειλικρινής ήμουν πολύ επιφυλακτικός μαζί του, ωστόσο αν το χρησιμοποιήσεις σωστά ωφελεί – αρκετοί από εσάς που μου κάνετε τη τιμή και με επισκέπτεστε μου θέσατε το …εύλογο ερώτημα. Γιατί δίνω τα στοιχεία μου, το πραγματικό όνομά μου αλλά ακόμη και τη φωτογραφία μου (σχετική ανάρτηση: Ευχαριστώ πολύ κύριε Λυγερέ – Ψηλά το κεφάλι!)
Καταρχήν δεν κάνω κάτι παράνομο. Δεν ήμουν ποτέ της παρανομίας γενικότερα ως άνθρωπος. Κατά δεύτερον, είμαι πεπεισμένος πως υπάρχει μια μετεξέλιξη στη γενικότερη έννοια του όρου διαδίκτυο. Είμαι σίγουρος πως κάποτε θα μας υποχρεώσουν όλους να δίνουμε στοιχεία. Παράλληλα...
είτε για βιοποριστικούς, είτε για κοινωνικούς, είτε για εμπορικούς λόγους το διαδίκτυο θα δημιουργήσει ένα νέο τύπου “ανθρώπου” που θα συμπεριφέρεται ως ρομπότ γιατί έτσι θα είναι και ευκολότερο να γαλουχηθεί μέσω εκείνου.

Αυτό σαφώς δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο. Ωστόσο πάντα θα λέω/φωνάζω πως από ένα κακό μπορείς να βγάλεις δύο καλά και στην αντιστοιχία από ένα καλό …δύο κακά!
Κοινώς παν μέτρον άριστον!
Και ερχόμαστε στο έργο των blogggers και σε εκείνο το δημοσιογράφων.
Ο ίδιος δεν είμαι δημοσιογράφος (εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας) ωστόσο έτυχε ένα καλοκαιρινό βραδάκι να έχω τη τιμή να κάτσω σε ένα τραπέζι με ορισμένους συμπτωματικά γιατρούς και κάποιους δημοσιογράφους. Όταν η κουβέντα μοιραία έφτασε στο blogging και στη δημοσιογραφία, άκουσα μία πολύ ενδιαφέρουσα άποψη από έναν βετεράνο της δημοσιογραφίας, το κο Σωτήρη (που είμαι σίγουρος που τώρα θα διαβάζει και θα γελάει), σχετικά με τη πραγματική διαφορά των bloggers και των δημοσιογράφων.
Ποια είναι η διαφορά του δημοσιογράφου και του blogger, τόνισε!
  1. Ο blogger έχει την ασυλία της ανωνυμίας (επικίνδυνο αλλά και συνάμα ευεργετικό κάποιες φορές)
  2. Υποθετικά πάντα, πέφτει μια τουφεκιά από το απέναντι μπαλκόνι. Ο blogger θα τρέξει στο ιστολόγιο του και θα αναρτήσει στην οδό τάδε, περιοχή τάδε, έπεσε μία τουφεκιά!
Ο έγκριτος και σοβαρός δημοσιογράφος δεν θα κάνει το ίδιο. Θα το ψάξει και θα γράψει. Έπεσε τη τάδε ώρα, στη τάδε περιοχή μία τουφεκιά με το διαμέτρημα των φυσιγγίων (ρεπορτάζ) τόσο και η αιτία ήταν αυτή!
Το πρόβλημα το εντοπίσατε; Η χρονική καθυστέρηση. Εγώ θα το πω και εμπορικό κέρδος!
Αν και ήδη δοκιμαζόμαστε, στο άμεσο μέλλον θα δοκιμαστούν πολύ περισσότερο οι αντοχές της ελληνικής κοινωνίας. Όσοι από εμάς δείξουν κατανόηση και σεβασμό στην όποια σοβαρή εργασία που ορισμένοι κάνουν, εκείνοι θα μπορέσουν απλώς να …συνεχίσουν!
Από εκείνη τη μέρα άνοιξα τα χαρτιά μου και έδωσα τα στοιχεία μου στο Geopolitics & Daily News.
Όποιος από τους bloggers κάνει το πιο πάνω βήμα (προσωπική μου άποψη πάντα) και μετατρέψει τον εαυτό του σε σοβαρό ΧΟΜΠΙΣΤΑ (ώστε να μην τα αρπάζει) δημοσιογράφο θα προσφέρει στο άμεσο χρονικό διάστημα αφενός κοινωνικό έργο και αφετέρου θα γίνει χρήσιμος στη ΠΑΤΡΙΔΑ.
Και κάτι τελευταίο. Δεν είναι όλα τα δάχτυλα το ίδιο. Σε όλα τα επαγγέλματα υπάρχουν οι μεν και οι …δε!
GEOPOLITICS & DAILY NEWS
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...