Τις τελευταίες δέκα (10) ημέρες ο κλάδος των εκπαιδευτικών βιώνει...
απίστευτα τραγικές, πρωτόγνωρες και τραγελαφικές καταστάσεις, οι οποίες -με τον τρόπο που εξελίσσονται τα γεγονότα- αποδεικνύονται επικίνδυνες για το σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ολόκληρο το οικοδόμημα της παιδείας απειλείται με ολοκληρωτική κατάρρευση, καθώς πέντε (5) μόλις ημέρες πριν την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς τα σχολεία δεν έχουν εκπαιδευτικούς για να λειτουργήσουν. Οι επιμέρους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, έκαναν εκτίμηση της κατάστασης και αποφάνθηκαν ότι τα κενά ανά την επικράτεια έχουν ως εξής:
1750 θέσεις δασκάλων
1280 θέσεις νηπιαγωγών
1004 θέσεις καθηγητών αγγλικής γλώσσας
432 θέσεις καθηγητών φυσικής αγωγής
756 θέσεις καθηγητών μουσικής
Επισημαίνουμε ότι τα κενά αυτά προέκυψαν ύστερα από πιέσεις που άσκησε το Υπουργείο στις Διευθύνσεις για μείωση του αριθμού των ζητούμενων εκπαιδευτικών, η οποία έγινε επάνω στις ήδη συντηρητικά υπολογισμένες αρχικά θέσεις. Πρακτικά, λοιπόν, μιλάμε για έλλειψη 5.200 και πάνω εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία της χώρας. Προσθέτουμε ότι οι ελλείψεις αυτές δεν αφορούν απομακρυσμένα μόνο σχολεία ή σχολεία της νησιωτικής χώρας, αλλά και σχολεία περιφερειών του ηπειρωτικού κορμού. Με λίγα λόγια, γίνεται φανερό ότι οι συνθήκες αυτές καθιστούν αδύνατη την ομαλή έναρξη της λειτουργίας των σχολείων.
Είναι σαφές ότι για αυτήν την κατάσταση ευθύνεται κατά κύριο λόγο το Υπουργείο και οι ενέργειές του, που φέρνουν το θεσμό του σχολείου στα πρόθυρα της διάλυσης.
Εμείς, λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές) καταγγέλλουμε το Υπουργείο και την πολιτική ηγεσία, γιατί:
1. Έχει καθυστερήσει υπέρ του δέοντος όλες εκείνες τις ενέργειες που θα οδηγούσαν στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων (αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών).
2. Εμπαίζει εδώ και δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους αναβάλλοντας συνεχώς τις παραπάνω διαδικασίες. Σημειώνουμε ότι από την 1η Σεπτέμβρη έπρεπε ήδη να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που αφορούν τους μόνιμους και να ακολουθήσει η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
2. Από τις 5.200 και πλέον κενές θέσεις το Υπουργείο ύστερα από σειρά υπόγειων μεθοδεύσεων και αγνοώντας τους δημοκρατικά εκλεγμένους αντιπροσώπους των εκπαιδευτικών (κ.. Μπράτη και κ.Παληγιάννη) που συμμετείχαν στο Συμβούλιο για τις αποσπάσεις, πλήρωσε τελικά μόνο 829 θέσεις εκπαιδευτικών (500 νηπιαγωγών και 319 δασκάλων), αδιαφορώντας για τις ελλείψεις ειδικοτήτων.
3. Έχει σκοπό να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνο 2000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών συνολικά τόσο για την Πρωτοβάθμια όσο και για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να λειτουργήσουν τα σχολεία.
4. Διαλύει το θεσμό της οικογένειας, καθώς εξαναγκάζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς να αποχωριστούν τις οικογένειές τους, πηγαίνοντας να εργαστούν χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους, οδηγώντας τους έτσι σε ψυχική, αλλά και οικονομική εξαθλίωση. Την ίδια στιγμή θέσεις κοντά στον τόπο κατοικίας τους παραμένουν κενές.
Πιστεύουμε ότι:
1. Πρόκειται για ένα οργανωμένο σχέδιο από την πλευρά του Υπουργείου για τη διάλυση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
2. Η δημόσια δωρεάν παιδεία κινδυνεύει σοβαρά από μνημονιακά υποταγμένες πολιτικές που υπαγορεύουν μειώσεις θέσεων εργασίας με κάθε κόστος. Οι Πύρρειες αυτές τακτικές των αριθμών δεν ταιριάζουν στο χώρο της παιδείας, καθώς το κόστος εδώ συνεπάγεται έλλειψη πρόσβασης στη γνώση και οι παράπλευρες απώλειες προσμετρώνται στο “στρατόπεδο” των παιδιών.
3. Η πολιτική ηγεσία υπακούοντας σε έξωθεν επιβαλλόμενες πολιτικές εσκεμμένα πλήττει τον κλάδο των εκπαιδευτικών, προκειμένου να τον εξουθενώσει επαγγελματικά, οικονομικά και ψυχικά, οδηγώντας, πιθανόν, μερίδα του σε παραίτηση. 'Έτσι και τα “νούμερα” θα μειωθούν και θα μπορέσουν πιο εύκολα να επιβληθούν πρακτικές όπως αυτή της ωρομισθίας - πρακτικές φθηνές μεν, με μεγάλο κόστος στην ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας δε.
4. “Χτυπώντας” το θεσμό του σχολείου η πολιτική ηγεσία πετυχαίνει να εδραιώσει καλύτερα την πολιτική της, καθώς, στερώντας ουσιαστικά από χιλιάδες μαθητές την πρόσβαση σε ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργεί τους ανελεύθερους και πνευματικά στερημένους εκείνους πολίτες που θα γίνουν πειθήνια όργανα στις βουλές της και συνεχιστές του νέου πολιτικού γίγνεσθαι που διαμορφώνεται.
Ζητάμε:
1. Να προχωρήσει άμεσα η β΄φάση αποσπάσεων στις ειδικότητες των δασκάλων και νηπιαγωγών, ώστε να καλυφθεί μεγάλος αριθμός κενών, αλλά και να διευκολυνθούν οι ήδη επιβαρυμένοι οικονομικά εκπαιδευτικοί.
2. Να διεξαχθεί άμεσα η α' φάση των αποσπάσεων για τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων(καθηγητές φυσικής αγωγής, αγγλικών, μουσικής).
3. Να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος αριθμός πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά.
4. Να δώσει εξηγήσεις το Υπουργείο για την ενέργειά του να αγνοήσει θεσμοθετημένα όργανα, όπως το ΚΥΣΠΕ, που είναι αρμόδια για τη διαδικασία των αποσπάσεων, και να προχωρήσει ουσιαστικά μόνο του στη δημοσίευση των ονομάτων των αποσπασμένων.
Είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε για τα δικαιώματά μας, αλλά και για το δικαίωμα των παιδιών σας για μόρφωση, για ουσιαστική παιδεία και αγωγή. Αγαπάμε αυτό που κάνουμε και στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ελεύθερα σκεπτόμενους και ενεργούς πολίτες. Μη μας στερείτε, λοιπόν, την αξιοπρέπειά μας και το δικαίωμα να είμαστε κοντά στις οικογένειές μας, εφόσον υπάρχει δυνατότητα. Οι τελευταίες ενέργειες του Υπουργείου μας θίγουν ως άτομα, ως προσωπικότητες, ως επαγγελματίες. Εμείς όμως δεν θα υποταχθούμε! Δεν θα σκύψουμε το κεφάλι!Δεν θα γίνουμε πιόνια της πολιτικής ηγεσίας -πολύ δε περισσότερο δεν θα μετατρέψουμε τα παιδιά σας σε πιόνια. Ελάτε μαζί μας στον αγώνα που αρχίζουμε. Διαδώστε το μήνυμά μας κι ας αγωνιστούμε όλοι για έναν κι ένας για όλους!
Πηγή: Tromaktiko