Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Πλήρης κατάρρευση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού!!


Στα όρια της διάλυσης έχει φτάσει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών. Κακοπληρωμένοι εφοριακοί με μισθοδοσία κάτω και από 500 ευρώ καθαρά έφτασαν στα όρια της απόγνωσης την περασμένη εβδομάδα βλέποντας να μπλοκάρει το ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS. Ακόμα και με... την παράταση που είχε δώσει το υπουργείο Οικονομικών για πληρωμή στις Εφορίες των δόσεων του φόρου εισοδήματος, του κεφαλικού φόρου και της περαίωσης, οι πολίτες που συνέρρεαν στις  ΔΟΥ δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν για ώρες ή και για μέρες, επειδή έπεφτε το σύστημα και δεν μπορούσαν να γίνουν πληρωμές!
Οι εφοριακοί, όμως, αντιμετωπίζουν πλέον και το μπάχαλο στη φορολογική νομοθεσία και με τους πολίτες που, αγανακτισμένοι, έρχονται να διορθώσουν λάθη στις τιμές ζώνης με βάση τις οποίες η ΔΕΗ υπολόγισε τον έκτακτο φόρο επί των ακινήτων. Χιλιάδες φορολογούμενοι διαπίστωσαν ότι στον λογαριασμό της ΔΕΗ έχουν ληφθεί υπόψη τσιμπημένες τιμές ζώνης, με αποτέλεσμα να καλούνται να πληρώσουν ακόμα και εκατοντάδες ευρώ περισσότερα από όσα υπολόγιζαν για τα ακίνητά τους. Μετά την πρώτη επαφή τους με τη ΔΕΗ, οι αρμόδιοι υπάλληλοι τους παρέπεμπαν... στους δήμους που δίνουν τις τιμές ζώνης στην Επιχείρηση για να υπολογιστούν τα δημοτικά τέλη. Καθώς το ΤΑΠ ανέρχεται σε μόλις 0,3 τοις χιλίοις το τετραγωνικό επί της τιμής ζώνης του κάθε ακινήτου, η επιβάρυνση για τους περισσότερους ήταν ως τώρα ανεπαίσθητη. Με τους υψηλούς συντελεστές όμως της ειδικής εισφοράς η διαφορά είναι εξόφθαλμη και προκαλεί αντιδράσεις. Οι δήμοι όμως δήλωναν αδυναμία να διορθώσουν τα λάθη και έστελναν τους πολίτες στις Εφορίες να κάνουν ένσταση και να ζητήσουν επανυπολογισμό της οφειλής. Και στις Εφορίες όμως οι υπάλληλοι δηλώνουν αναρμόδιοι, δεχόμενοι την μήνιν των πολιτών. Όπως ρητά τονίζεται στον νόμο με τον οποίο επεβλήθη το χαράτσι, ο φόρος υπολογίζεται επί της τιμής ζώνης που οι δήμοι είχαν ανακοινώσει στη ΔΕΗ και ίσχυαν στις 17 Σεπτεμβρίου 2011. Διαδικασία διόρθωσης δεν προβλέπει, ούτε δόθηκαν και ειδικές οδηγίες στις Εφορίες, με αποτέλεσμα η διαδικασία να βρίσκεται στον αέρα και οι πολίτες να δυσανασχετούν χωρίς να μπορούν να βρουν το δίκιο τους. Την ίδια στιγμή οι Εφορίες φυλλορροούν από προσωπικό, καθώς περίπου 750 άτομα και 50 διευθυντές έχουν βγει σε εφεδρεία, οι προσλήψεις των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ έχουν παγώσει και δεκάδες ΔΟΥ βρίσκονται υπό μετακόμιση, λόγω της διοικητικής αναδιάρθρωσης. Είναι ενδεικτικό ότι εδώ και σχεδόν δύο μήνες έχουν παγώσει όλοι οι έλεγχοι στις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας, καθώς από τις 10 Οκτωβρίου δημιουργήθηκε η ΔΟΥ Μεγάλων Επιχειρήσεων και οι υποθέσεις που ελέγχονταν από τις ΦΑΒΕ -που καταργούνται- θα πρέπει τώρα να περάσουν είτε στη νέα ελεγκτική αρχή είτε στη ΦΑΕ, αναλόγως του τζίρου της καθεμίας.
(Πρώτο Θέμα)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...