Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Κτητικότητα. Αυτή η μάστιγα....


Θα έχει συμβεί και σε εσάς. Εκτός και αν δεν έχετε ερωτευτεί ποτέ. Εκτός και αν δεν έχετε δουλέψει ποτέ ως υπάλληλος.

Θα μου πείτε τι κοινό έχει η μισθωτή εργασία με τον έρωτα.

Το φαινόμενο είναι το ίδιο. Κτητικότητα. Μου ανήκεις.

Το πρόβλημα ξενικά από...

πολύ νωρίς. Κοινωνικές επιρροές. Η έκφραση του Σοπενχάουερ: "Μπορείς να κάνεις αυτό που θέλεις, δεν μπορείς όμως να θέλεις αυτό που θέλεις".

Αλήθεια είναι. Μπορείς να αγοράσεις μια κόκα κόλα. Δεν μπορεί να θέλεις όμως κόκα κόλα γιατί απλά διψάς. Το 70% του σώματός σου είναι νερό. Αυτό ακριβώς χρειάζεται. Τα υπόλοιπα είναι κοινωνικές επιρροές. Χιλιάδες διαφημίσεις που συνειδητά η ασυνείδητα είδες. Άρα δεν μπορεί να θέλεις αυτό που θέλεις.

Το πρόβλημα ξενικά από πολύ νωρίς. Από τις κοινωνικές επιρροές της παιδικής ηλικίας. Το αγόρι μου, το κορίτσι μου, ο άντρας μου, η γυναίκα μου. Το πρόβλημα είναι το .. μου.

Οι ανθρώπινες σχέσεις θυμίζουν παροχές υπηρεσιών. Προσφέρω κάτι και περιμένω να πληρωθώ. Από τη στιγμή που πληρώνω μου ανήκει κιόλας. Λάθος!

Συγνώμη που θα σας στεναχωρήσω. Δεν μας ανήκει κανείς. Ούτε καν ο εαυτός μας. Όταν σου ανήκει κάτι μπορείς να αποφασίσεις για αυτό. Τα βασικότερα πράγματα στη ζωή, πότε θα γεννηθείς, πότε θα πεθάνεις, ποιοι είναι οι γονείς σου δεν τα αποφασίζεις εσύ. Μάλλον δανεικός είσαι. Εξαρτάται σε ποια και αν πιστεύεις σε κάποια θρησκεία.

Σύνηθες το φαινόμενο επειδή έχεις πηδηχτεί 2-3 φορές ή επειδή έχεις υπογράψει μια σύμβαση εργασίας να θεωρεί ο άλλος ότι σε αγόρασε. Δεν ισχύει.

Στην περίπτωση της μισθωτής εργασίας ο εργοδότης αγοράζει τις υπηρεσίες σου. Το έργο σου. Όχι εσένα! Στην περίπτωση του έρωτα τα πράγματα είναι εξαιρετικά σύνθετα. Στον έρωτα δεν υπάρχει λογική. Ανεξαρτήτου ηλικίας.

Η κτητικότητα στον έρωτα πηγάζει κυρίως από την ανασφάλεια. Πάνω που βρήκες το κορίτσι των ονείρων σου φοβάσαι στην ουσία μην το χάσεις. Ακριβώς εκεί εστιάζεται το πρόβλημα. Φοβάσαι.

Μετά αρχίζουν τα γνωστά. Για τον μαλάκα τυραννιέμαι στις αποτριχώσεις, κάνω 2 ώρες να ετοιμαστώ, αγοράζω ρούχα γίνομαι μουνάρα. Πάλι λάθος. Τα παραδείγματά μου μπορείτε να τα ανάγετε και στα 2 φύλα. Κάντε εσείς την αναγωγή.

Λάθος κορίτσια. Μουνάρες γίνεστε για την πάρτη σας. Μια γυναίκα θέλει να είναι όμορφη. Όχι δεν κάνετε χατίρια στο κρεβάτι.  Τα γουστάρετε και τα κάνετε. Δεν κάνετε χάρη σε κανέναν.

Αφού από άγνωστος περάσουμε στο στάδιο.. "το αγόρι μου" ξεκινούν οι παρενέργειες της κτητικότητας. Η κτητικότητα είναι ψυχική νόσος. Μια καταστροφική νόσος. Στη δική μου ζωή μου έχει κοστίσει υπέροχες σχέσεις. Μια από αυτές θα οδηγούσε και σε γάμο.

Είναι το αγόρι μου. Μου ανήκει. Άρα έχω το δικαίωμα να ελέγχω το κινητό του, τα κοινωνικά του δίκτυα. Να του επιβάλλω τι θα γράφει. Τι θα κάνει λάικ. Τι ηλιθιότητα!

Φανταστείτε να το κάνει κάποια σε έναν μηχανικό πληροφορικής. Έναν άνθρωπο που η καθημερινότητά του είναι η ασφάλεια συστημάτων. Η κωδικοποίηση πληροφοριών στα 1024bit. Κωδικοποίηση που στην Αμερική θεωρείται όπλο απλά διότι είναι σχεδόν αδύνατο να αποκωδικοποιηθεί. Φανταστείτε μια κοπέλα να έχει την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να τσεκάρει αυτά τα δεδομένα. Τη στιγμή που η NSA έχει νεφελώματα υπερυπολογιστών και δεν μπορεί.

Μα πόσο γελοίο. Με τον βιασμό της ιδιωτικότητας ποτέ κανείς δεν κράτησε κάποιον κοντά του. Τα αισθήματα, η αγάπη, ο έρωτας, το εκπληκτικό σεξ κρατούν τους ανθρώπους κοντά. Ρωτήστε ανθρώπους που έμειναν 40 χρόνια παντρεμένοι. Ψάξτε το μυστικό. Συνήθως σεβάστηκαν καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής τους ο ένας τον άλλον. Εμπιστοσύνη.

Αν ο άλλος δεν είναι ικανοποιημένος θα αναζητήσει λύσεις αλλού. Ότι και αν κάνετε. Αν όμως είναι θα κάτσει μέχρι το τέλος της ζωής του. Είτε αφορά σχέση είτε μισθωτή εργασία.

Δεν ανήκουμε σε κανέναν. Ίσως είναι σκληρό. Ίσως πρέπει να αναθεωρήσουμε ότι μας έμαθαν από παιδιά. Δεν σου ανήκει το όμορφο κορίτσι που έχεις. Σε αγαπά. Τη θέλεις για πάντα. Σε αγαπά και αυτή.

Άστην όμως να αναπνεύσει.

papatolis.blogspot
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...