Ελπίζω η κυβέρνηση να μην ενδώσει στις παράλογες απαιτήσεις των ταξιτζήδων. Αν ενδώσει θα πρόκειται για κατάπτυστη υποχώρηση ενάντια στην λογική και στην δικαιοσύνη.
1η περίπτωση
Σε εποχή δραχμών πήρε την πρώτη του άδεια. Στην συνέχεια τα κέρδη ήταν τόσο μεγάλα που αγόρασε συνολικά 10 ακόμη άδειες ταξί (μπορεί και σε άλλα ονόματα). Έχει βάλει για κάθε ταξί 2 βάρδιες οδηγών, σύνολο 20 οδηγούς για 10 ταξί. Απαιτεί από τον κάθε οδηγό να του δίνει 2000 ευρώ το μήνα συν λοιπά έξοδα και ό,τι άλλο βγάλουν οι οδηγοί μένει δικό τους. Και οι οδηγοί το δέχονται αυτό γιατί το μεροκάματο παρόλα αυτά βγαίνει και παραβγαίνει ακόμη και έτσι! Ο "ταξιτζής" αυτός (μεγαλοεπιχειρηματίας θα έπρεπε να λέμε καλύτερα) βγάζει λοιπόν 2000 ευρώ ενοίκιο επί 20 οδηγούς = 40,000 ευρώ το μήνα επί 12 μήνες ίσον 480,000 ευρώ το έτος (δεν ξέρω πόσα από αυτά μαύρα). Τον καημένο τον ταξιτζή, μην του παίρνετε το φαγάκι από το στόμα των παιδιών του!!
Και γαμώ είναι τα κλειστά επαγγέλματα! Εκμεταλλευόμαστε τους οδηγούς με 2000 ευρώ ενοίκιο το μήνα εκεί που θα μπορούσαν να είναι οι ίδιοι ιδιοκτήτες και να μην πληρώνουν τον κερατά επιχειρηματία.
2η περίπτωση
Φίλος μου σε τουριστική περιοχή έχει κλείσει συμβόλαιο με την TUI έναντι 6500 ευρώ το μήνα και 24ωρη διαθεσιμότητα, είναι βέβαια αναγκασμένος να είναι "απίκο" όποτε και αν τον καλούν. Μου λέει όμως ότι ακόμη και έτσι αυτός δουλεύει κανονικά από έξω, απλά αν είναι π.χ. στην ουρά της πιάτσας ταξί και τον πάρουν τηλέφωνο βγαίνει από την πιάτσα και πάει στην TUI, αν έχει πελάτη τον αφήνει όσο πιο γρήγορα μπορεί και πάει στην TUI. Με άνεση βγάζει το 10χίλιαρο κάθε μήνα.
Θα πει τώρα κάποιος ότι είναι τυχερός που έχει συμβόλαιο με την TUI, λάθος! Οι περισσότεροι συνάδελφοί του δεν γουστάρουν τέτοια συμβόλαια με ταξιδιωτικά γραφεία γιατί βγάζουν πιο πολλά λεφτά μόνοι τους "απ' έξω" και χωρίς το άγχος της συνεχούς διαθεσιμότητας.
3η περίπτωση
Γνωστός μου, βγάζει 200 ευρώ η μέρα δουλεύοντας νορμάλ ώρες και μετά επειδή δεν γουστάρει πολλά πολλά πάει σπίτι του. Σύνολο 6000 ευρώ το μήνα.
Ο κάθε ένας μπορεί να βγάλει το συμπέρασμά του για το μέγεθος της αλητείας αυτής της επιχειρηματικής κοινωνικής τάξης (όσων τέλος πάντων βγάζουν τόσα λεφτά). Άσε τον τεράστιο βαθμό εισφοροδιαφυγής (μη δηλωμένοι στο ΙΚΑ οδηγοί) που σε πολύ πολύ μεγάλο ποσοστό δουλεύουν "μαύρα" και την τεράστια φοροδιαφυγή τουλάχιστον τα προηγούμενα χρόνια μέχρι πρόσφατα.
Όποιος θεωρεί τον προστατευτισμό του επαγγέλματος κάτι υγιές τότε θα πρέπει να πάει σε ψυχίατρο να τον κοιτάξει αφού οι άνθρωποι αυτοί δεν διαφέρουν στην ουσία σε τίποτα από την πιο αισχρή καπιταλιστική όψη του κεφαλαίου. Και όπως σε όλες τις μορφές κεφαλαιούχων το κράτος συνδράμει το κεφάλαιο έτσι και τώρα τους προστατεύει ως πιστός τους σύμμαχος.
Γι' αυτό και οι αντιδράσεις τους είναι τόσο θρασύτατες π.χ. κάψανε και ένα ταξί, τόσα ταξί έχουν καίνε και ένα σε ένδειξη διαμαρτυρίας....
ΑΛΛΑ, και λίγα να έβγαζαν και πάλι τότε δεν θα υπήρχε κανένα ηθικό δικαίωμα να απαιτούν την απαγόρευση εισόδου άλλων στο επάγγελμα αυτό γιατί το επάγγελμα δεν είναι δικό τους αλλά της κοινωνίας. Και μόνο σε ένα καθεστώς αισχρής καπιταλιστικής βίας θα μπορούσε το κράτος να προστατεύει και να ενισχύει τόσο βρώμικα έναν επαγγελματικό κλάδο ενάντια στον κάθε έναν πολίτη που ελεύθερα θέλει και αυτός να ζήσει.