Και όμως, μπορούν, όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα μελέτης του αμερικανικού Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικής Έρευνας (NCAR). Τα συμπεράσματα έρχονται να συμπληρώσουν αυτά πρόσφατης έρευνας, κατά την οποία τα αεροσκάφη ανοίγουν «τρύπες» στα σύννεφα. Σύμφωνα όμως με τη νέα έκθεση, δεν κάνουν μόνο αυτό. Μπορούν πραγματικά να προκαλέσουν βροχή και χιονόπτωση.
Οι ερευνητές είδαν ότι σε περιοχές γύρω από αεροδρόμια, όπως το Ο Χέαρ του Σικάγο ή το Χίθροου του Λονδίνου, εκδηλώνεται συχνότερα βροχή και χιονόπτωση, τις ώρες που τα αεροσκάφη απογειώνονται και προσγειώνονται.
Αυτό ωστόσο συμβαίνει υπό συγκεκριμένες ατμοσφαιρικές συνθήκες, π.χ. όταν επικρατούν πυκνές νεφώσεις και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, όταν τα αεροσκάφη πετούν μέσα από τα σύννεφα, οι «μύτες» των ελίκων τους κάνουν τον περιβάλλοντα αέρα να διαχέεται και να παγώνει πολύ πιο γρήγορα. Τότε, τα σταγονίδια νερού στα σύννεφα παγώνουν και γίνονται βροχή ή χιόνι καθώς πέφτουν στο έδαφος, αλλάζοντας τις καιρικές συνθήκες τοπικά.
«Φαίνεται πως είναι κάτι αρκετά διαδεδομένο, τα αεροσκάφη να προκαλούν ακούσια κάποια ποσότητα βροχής ή χιονιού καθώς πετούν μέσα από ορισμένα σύννεφα», λέει μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας ’ντριου Χέιμσφιλντ. «Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτή η βροχόπτωση επαρκεί για να επηρεάσει το κλίμα παγκοσμίως, αλλά γίνεται αισθητή γύρω από μεγάλα αεροδρόμια», όπως της Φραγκφούρτης, το Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, το αεροδρόμιο Σιατλ - Τακόμα, στη Ουάσινγκτον κ.ο.κ.
Ιδιαίτερα στα αεροδρόμια της Φραγκφούρτης, στο ντε Γκολ και στο Ο Χέαρ, εξηγεί ο Χέιμσφιλντ, οι συνθήκες ευνοούν την εκδήλωση βροχόπτωσης - λόγω των αεροσκαφών- κατά το 5% του έτους. Οι ιδανικές συνθήκες, διευκρινίζει, επικρατούν συχνότερα σε περιοχές με ψυχρό κλίμα και σε αεροδρόμια που βρίσκονται σε μέσα και υψηλά γεωγραφικά πλάτη.
Τα συμπεράσματα προέκυψαν με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών και υπολογιστικών μοντέλων πρόβλεψης καιρού, τα οποία ποσοτικοποίησαν τη συχνότητα συγκεκριμένων συνθηκών νέφωσης σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων γύρω από ορισμένα αεροδρόμια. Ο αριθμός αυτός δεν είναι τυχαίος, αφού 100 χιλιόμετρα είναι η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει ένα εμπορικό αεροσκάφος για να φθάσει τα 10.000 πόδια.
naftemporiki.gr
http://www.on-news.gr/2011/07/blog-post_1633.htmlΟι ερευνητές είδαν ότι σε περιοχές γύρω από αεροδρόμια, όπως το Ο Χέαρ του Σικάγο ή το Χίθροου του Λονδίνου, εκδηλώνεται συχνότερα βροχή και χιονόπτωση, τις ώρες που τα αεροσκάφη απογειώνονται και προσγειώνονται.
Αυτό ωστόσο συμβαίνει υπό συγκεκριμένες ατμοσφαιρικές συνθήκες, π.χ. όταν επικρατούν πυκνές νεφώσεις και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, όταν τα αεροσκάφη πετούν μέσα από τα σύννεφα, οι «μύτες» των ελίκων τους κάνουν τον περιβάλλοντα αέρα να διαχέεται και να παγώνει πολύ πιο γρήγορα. Τότε, τα σταγονίδια νερού στα σύννεφα παγώνουν και γίνονται βροχή ή χιόνι καθώς πέφτουν στο έδαφος, αλλάζοντας τις καιρικές συνθήκες τοπικά.
«Φαίνεται πως είναι κάτι αρκετά διαδεδομένο, τα αεροσκάφη να προκαλούν ακούσια κάποια ποσότητα βροχής ή χιονιού καθώς πετούν μέσα από ορισμένα σύννεφα», λέει μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας ’ντριου Χέιμσφιλντ. «Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτή η βροχόπτωση επαρκεί για να επηρεάσει το κλίμα παγκοσμίως, αλλά γίνεται αισθητή γύρω από μεγάλα αεροδρόμια», όπως της Φραγκφούρτης, το Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, το αεροδρόμιο Σιατλ - Τακόμα, στη Ουάσινγκτον κ.ο.κ.
Ιδιαίτερα στα αεροδρόμια της Φραγκφούρτης, στο ντε Γκολ και στο Ο Χέαρ, εξηγεί ο Χέιμσφιλντ, οι συνθήκες ευνοούν την εκδήλωση βροχόπτωσης - λόγω των αεροσκαφών- κατά το 5% του έτους. Οι ιδανικές συνθήκες, διευκρινίζει, επικρατούν συχνότερα σε περιοχές με ψυχρό κλίμα και σε αεροδρόμια που βρίσκονται σε μέσα και υψηλά γεωγραφικά πλάτη.
Τα συμπεράσματα προέκυψαν με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών και υπολογιστικών μοντέλων πρόβλεψης καιρού, τα οποία ποσοτικοποίησαν τη συχνότητα συγκεκριμένων συνθηκών νέφωσης σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων γύρω από ορισμένα αεροδρόμια. Ο αριθμός αυτός δεν είναι τυχαίος, αφού 100 χιλιόμετρα είναι η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει ένα εμπορικό αεροσκάφος για να φθάσει τα 10.000 πόδια.
naftemporiki.gr