Κάντε τώρα υπεύθυνη δήλωση άρνησης δωρητού, γιατί θα έχουν απόλυτη εξουσία και στο σώμα σας!
Ο νόμος αυτός ταιριάζει στους φανατικούς ισλαμιστές μουτζαχεντίν, όχι στους Έλληνες!
· «Οφείλουμε να συμφιλιωθούμε με το θάνατο, χωρίς να θέλουμε να βιαιοπραγούμε κατά συνανθρώπων μας για να κρατηθούμε λίγο ακόμη στη ζωή»
· «Η διοικούσα ιεραρχία έκρινε σκόπιμο να προσθέσει κάτι, που άπτεται της διαφημιζόμενης "προσωπικής ελευθερίας". Δηλαδή, όποιος θέλει μπορεί να δωρίζει τα όργανά του συναινούσης και της οικογενείας, και όποιος θέλει όχι»
· «Φαλκιδεύουν την Χριστιανοσύνη. Εφαρμόζουν τα θρησκευτικά τους "πρωτόλεια" ενίοτε με χριστιανική επένδυση, ώστε να μη φαίνεται το αρχαϊκό απάνθρωπο κίνητρο της ανθρωποθυσίας για την σωτηρία ασθενών».
· «Το δίκαιον εικάζεται πλέον και ανάλογα με το τι εικάζει ο νομοθέτης. Το δίκαιον όμως δεν είναι ανυπόστατο, δεν αποτελεί εικασία, ακριβώς, όπως δεν ισχύουν αυτά και για την αλήθεια».
Αποκλειστική συνέντευξη στον Μάκη Βραχιολίδη
vrachiolidis@yahoo.gr
Ο νόμος 3984/2011 που διέπει τη δωρεά οργάνων σώματος έχει τεθεί σε εφαρμογή από χθες 1η Ιουνίου. Πρόκειται όμως για νόμο που και την έννοια του εθελοντισμού καταπατά και αυθαίρετα εικάζει ότι όποιος δεν καταθέσει υπεύθυνη δήλωση άρνησης δωρητού οργάνων, θεωρείται de facto δωρητής! «Είναι απάνθρωπη ενέργεια, που παραπέμπει σε ανθρωποθυσία», λέει με τη συνέντευξή του στην «Ε.Ω. της Κυριακής» ο Κυπριανὸς Χριστοδουλίδης (φωτό). Είναι ο ιατρός παθολόγος που ασχολείται με τις μεταμοσχεύσεις οργάνων σώματος από το 1987, ενώ παρακολουθεί την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία στο συγκριμένο τομέα, από τα τέλη του ’70. Όλα όσα αποκαλύπτει ο κ. Χριστουδουλίδης καταδεικνύουν με επιχειρήματα τόσο επιστημονικά όσο και θεολογικά, ότι η δωρεά οργάνων σώματος μόνον πράξη αλτρουϊσμού δεν είναι. Αντιθέτως, «φονεύεται ένας άρρωστος, έστω ημιθανής, προκειμένου να σωθεί ένας άλλος όχι και τόσο ημιθανής». Κυρίως δε, στηλιτεύει τη στάση της ελλαδικής Εκκλησίας. «Η διοικούσα σημερινή ιεραρχία της, κατ’ ευφημισμό, εκκλησίας», όπως την αποκαλεί ο κ. Χριστοδουλίδης, συναινεί στο έγκλημα και ουσιαστικά φαλκιδεύει τη χριστιανοσύνη!
Πρόκειται για συνέντευξη-βόμβα με σωρεία επιχειρημάτων, που αμφιβάλλουμε εάν μπορούν να τα αντιπαλέψουν είτε ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) είτε η Εκκλησία της Ελλάδος.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κύριε Χριστοδουλίδη, τέθηκε πλέον σε ισχύ από την 1η Ιουνίου ο ν.3984/2011 περί δωρεάς οργάνων σώματος. Σε παλαιότερη συνέντευξή σας, είχατε δηλώσει ότι πρόκειται περί δολοφονίας και όχι για πράξη θεάρεστη, όπως για παράδειγμα είναι η αιμοδοσία. Μπορείτε να το ξανα-εξηγήσετε σε όσους δεν το έχουν καταλάβει αλλά και σε όσους επιμένουν να υποστηρίζουν ότι η δωρεά οργάνων γίνεται για τη σωτηρία άλλων ανθρώπων; Ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων δε, στην προσπάθειά του να πείσει, λέει ότι έχει και τη συναίνεση της Εκκλησίας.
Χριστοδουλίδης: Ναι, ακριβώς είναι όπως το λέτε. Πρόκειται περί δολοφονίας, αφού ευθύς ως άρχισαν οι μεταμοσχεύσεις χρησιμοποιείτο ο παραπλανητικός όρος "πτωματικές μεταμοσχεύσεις" και οι προσκαλούμενοι να εγγραφούν στις λίστες των δωρητών οργάνων, πληροφορούντο ότι τα όργανα λαμβάνονται από νεκρούς. Έλεγαν ασύστολα ψεύδη προφασιζόμενοι μάλιστα την επιστήμη και δη και την επιστημονική - αν μπορούμε να την πούμε - αλήθεια.
Δεν είναι ούτε θεάρεστη ή δωρεά των οργάνων, ούτε πράξη αλτρουϊσμού. Μπορεί να παρατείνουν οι δότες, ή δωρητές, τη ζωή κάποιων ασθενών, αλλά τα όργανα που δωρίζονται αφαιρούνται εν’ όσο ο ασθενής (και όχι το πτώμα) είναι ζων. Αν τα όργανα αφαιρούντο από πτώμα, ο οργανισμός του λήπτη θα τα απέρριπτε. Είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Άρα, πόσο θεάρεστο μπορεί να είναι αυτό, αλλά και πόσο αλτρουϊστικό, όταν δια δόλου (εγκεφαλικός θάνατος) φονεύεται ένας άρρωστος, έστω ημιθανής, προκειμένου να σωθεί ένας άλλος όχι και τόσο ημιθανής; Εάν οι οπαδοί και οι προαγωγοί αυτών των θεραπευτικών μεθόδων ήθελαν να είναι συνεπείς με αυτό που κάνουν, όφειλαν να ζητήσουν την επαναφορά της θανατικής ποινής. Όσοι έχουν καταδικαστεί για ειδεχθή εγκλήματα να θανατώνονται δια σφαιριδίου στον προμήκη μυελό και στη συνέχεια να μεταφέρονται στο χειρουργείο προς αφαίρεση των οργάνων τους (γίνεται στην Κίνα). Έτσι, θα δίνουν πίσω τη ζωή ή τις ζωές που αφαίρεσαν. Άλλωστε, οι παραχαράκτες της Χριστιανοσύνης διδάσκονται το: Οφθαλμόν αντί οφθαλμού", όπως και οι εμμένοντες στα αρχέγονα θρησκευτικά τους πρότυπα.
Ο ΕΟΜ εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση στην οποία μεταξύ των άλλων, λέει: "Η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του και κατόπιν συναίνεσης της οικογένειάς του. Σημειώνεται ότι η τροποποίηση αυτή πραγματοποιήθηκε κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Οκτώβριο του 2011". Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Εκκλησία δεν ενδιαφέρεται για τα υπόλοιπα, να διασφαλίσει δηλ. ότι ο ασθενής απεβίωσε και αρκείται μόνο στη συγκατάθεση του ίδιου και των συγγενών του;
Χριστοδουλίδης: Αναφέρεστε στην "Εκκλησία της Ελλάδος" και προφανώς θα εννοείται την Διοικούσα Ιεραρχία. Η Εκκλησία της Ελλάδος, αγαπητέ κύριε, δεν είναι οι άνθρωποι που την διοικούν. Είναι εκείνοι οι οποίοι την Διακονούν και αυτοί τελούν και βρίσκονται υπό συνεχή διωγμό. Δεν έχουν δημόσιο λόγο, δεν ακούγονται, τα βιβλία τους δεν τα εκδίδουν επώνυμοι εκδοτικοί οίκοι, και πλείστα όσα άλλα. Η Εκκλησία είναι θεσμός ενυπόστατος, διότι και η αλήθεια είναι ενυπόστατος Θεσμός. Αυτά όμως τα αποφεύγει η διοικούσα σημερινή ιεραρχία της, κατ’ ευφημισμό, εκκλησίας.
Η διοικούσα ιεραρχία έκρινε σκόπιμο να προσθέσει κάτι, που άπτεται της διαφημιζόμενης "προσωπικής ελευθερίας". Δηλαδή, όποιος θέλει μπορεί να δωρίζει τα όργανά του συναινούσης και της οικογενείας, και όποιος θέλει όχι. Προφανώς, δεν την απασχολεί ποιος θα βάλει στο χειρουργείο τον άρρωστο - συμβαίνει να είναι γιατρός - για να τον πεθάνει αλτρουϊστικά, αγαπητικά, και ελεύθερα. Για τα υπόλοιπα, πραγματικά, δεν ενδιαφέρεται η διοικούσα ιεραρχία.
«ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΜΙΔΑΣ ΑΝΑΓΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ…ΕΙΚΑΣΙΑΣ»
Ο ΕΟΜ σημειώνει: «Η αφαίρεση οργάνων σώματος πραγματοποιείται εφόσον ο θανών δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του όσο ζούσε». Τι σημαίνει αυτό κ. Χριστοδουλίδη; Ότι δηλ. όποιος δεν πάει στην αρμόδια υπηρεσία να δηλώσει επισήμως ότι αρνείται να γίνει δωρητής οργάνων σώματος, εκλαμβάνεται ως de facto δωρητής οργάνων σώματος; Φασισμός δεν είναι αυτό; Τελικά, αυτός ο νόμος φαίνεται ότι ταιριάζει περισσότερο στους φανατικούς ισλαμιστές-μουτζαχεντίν. Αυτοί δεν λένε "όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εχθρός μας";
Χριστοδουλίδης: Φυσικά και ο νόμος αυτός ταιριάζει στους φανατικούς ισλαμιστές μουτζαχεντίν. Η διαφορά είναι ότι αυτοί οι "μουτζαχεντίν" είναι διαφορετικής κοπής. Δεν είναι ισλαμιστές. Εφαρμόζουν τα θρησκευτικά τους "πρωτόλεια" ενίοτε με χριστιανική επένδυση, ώστε να μη φαίνεται το αρχαϊκό απάνθρωπο κίνητρο της ανθρωποθυσίας για την σωτηρία ασθενών. Φαλκιδεύουν την Χριστιανοσύνη. Αυτόν όμως που θυσιάζουν είναι κι αυτός ασθενής, τον έχουν όμως ονομάσει "εγκεφαλικά νεκρό" και ξεπλένουν τα ματωμένα χέρια τους σε μια λεκάνη νερό.
Εάν κατάλαβα καλά, η συγκεκριμένη νομοθεσία για τη δωρεά οργάνων σώματος, στηρίζεται σε εικασίες και στην εικαζόμενη βούληση. Εικάζεται δηλ. ότι ο ασθενής είναι νεκρός και του αφαιρούν τα όργανα, εικάζεται ότι εφόσον ο ασθενής δεν έκανε δήλωση άρνησης, εκλαμβάνεται ως δωρητής, οπότε και πάλι του παίρνουν τα όργανα. Με εικασίες θα θεμελιώνεται τώρα το δίκαιο και οι νόμοι;
Χριστοδουλίδης: Ο περί εικασίας νόμος είναι πλέον γεγονός, συμπληρωματικά, δε, μας έρχεται και ο νόμος περί (εικαζόμενης) εχθροπάθειας. Φαίνεται ότι οι λειτουργοί της Θέμιδας ανάγουν τη Δικαιοσύνη στη σφαίρα της εικασίας. Το δίκαιον εικάζεται πλέον και ανάλογα με το τι εικάζει ο νομοθέτης, νόμοι θα θεσπίζονται και αποφάσεις θα λαμβάνονται από τους δικαστές. Αλλά το δίκαιον δεν είναι ανυπόστατο, δεν αποτελεί εικασία, ακριβώς, όπως δεν ισχύουν αυτά και για την αλήθεια. Αψευδής μαρτυρία είναι οι χιλιάδες των Χριστιανών Μαρτύρων, που έδωσαν τη ζωή τους για να λέμε εμείς σήμερα το "Χριστός Ανέστη".
Τι έχετε να συστήσετε στον κόσμο; Πώς πρέπει να αντιδράσει;
Χριστοδουλίδης: Ο κόσμος πρέπει να αρχίσει να ενδιαφέρεται, να ερωτά και πρωτίστως, να έχει μαθησιακή την διάθεση. Η αντίδραση είναι μια: Η άρνηση των μεταμοσχεύσεων και της δωρεάς οργάνων. Οφείλουμε να συμφιλιωθούμε με το θάνατο, χωρίς να θέλουμε να βιαιοπραγούμε κατά συνανθρώπων μας για να κρατηθούμε λίγο ακόμη στη ζωή. Έστω κι αν έχουμε κάνει "πάντα τα διαταχθέντα υμίν" και μας βρίσκουν συμφορές, οφείλουμε να λέμε "αχρείοι δούλοι εσμέν". Και ακόμη, διαρκώς να θυμόμαστε το "οὐ δικαιωθήσεται ἐνώπιόν σου πᾶς ζῶν".
Απευθυνθείτε προς τον ΕΟΜ. Τι έχετε να τους πείτε για τον ρόλο που παίζουν και τις... υπηρεσίες που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο;
Χριστοδουλίδης: Οι κύριοι του ΕΟΜ με γνωρίζουν, όπως και πολλούς άλλους σαν εμένα. Δεν επιθυμούν διάλογο, διότι ξέρουν πολύ καλά ότι θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα. Οπότε, πρέπει να διασώσουν τους πανεπιστημιακούς τίτλους που φέρουν, το κοινωνικό τους ίματζ, και την επιστημονική τους επάρκεια. Την οποία βεβαίως δεν αμφισβητώ.
"Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής"