Ο
Ιταλός ναυτικός ισχυρίζεται πως η ελληνική πλευρά δεν απάντησε στις
εκκλήσεις του πλοίου για βοήθεια, ενώ καταλογίζει ευθύνες και στην
εταιρεία ANEK Lines που επέτρεψε να επιβιβαστούν στο πλοίο περισσότεροι
επιβάτες και οχήματα από όσα επιτρέπει ο κανονισμός. Ο Τζακομάτζι που....
αντιμετωπίζει αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες για το συμβάν, δίνει τις
δικές του ερμηνείες για τον τρόπο που αντέδρασε ο ίδιος και το πλήρωμα.
Ο καπετάνιος μίλησε στην ιταλική εφημερίδα "Κοριέρε ντε λα Σέρα" και ισχυρίστηκε πως η Ελλάδα δεν ανταποκρίθηκε στην έκκλησή του, ενώ καταλόγισε ευθύνες για το υπεράριθμο στην εταιρία. «Η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική» ανέφερε.
Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι σωστικές λέμβοι
Στην κατάθεσή του ο Τζακομάτζι εξηγεί πως το σκάφος διέθετε τέσσερις σωστικές λέμβους χωρητικότητας 150 ατόμων η κάθε μία, πράγμα που δείχνει πως θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί. «Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι. Σε ό, τι αφορά τις υπόλοιπες, ο ίδιος ισχυρίζεται πως έδωσε εντολή να ετοιμαστούν, αλλά όχι και να πέσουν στη θάλασσα, αφού όπως είπε επεσήμανε στο πλήρωμα πως πρέπει όλοι οι επιβαίνοντες να φορούν σωσίβια. Όμως η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια. «Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.
Ο 62χρονος Ιταλός ανέφερε πως στη μία από τις λέμβους - η οποία έπεσε στο νερό απότομα, αφού κατέβηκε χειροκίνητα - επέβαιναν και τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις. «Ο πλοίαρχος σε μία τέτοια κατάσταση δε μπορεί να ελέγξει τη διαδικασία αυτή γιατί πρέπει να ασχοληθεί με τη σταθερότητα του πλοίου», πρόσθεσε ο πλοίαρχος.
Δεν είμαι ήρωας, αλλά έκανα το καθήκον μου
«Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις» ανέφερε.
Την ίδια στιγμή, περιέγραψε και τα τελευταία λεπτά στο πλοίο, αφότου όλοι οι επιβαίνοντες είχαν αποβιβαστεί, λέγοντας: «Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».
ΠΗΓΗ
Ο καπετάνιος μίλησε στην ιταλική εφημερίδα "Κοριέρε ντε λα Σέρα" και ισχυρίστηκε πως η Ελλάδα δεν ανταποκρίθηκε στην έκκλησή του, ενώ καταλόγισε ευθύνες για το υπεράριθμο στην εταιρία. «Η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική» ανέφερε.
Γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι σωστικές λέμβοι
Στην κατάθεσή του ο Τζακομάτζι εξηγεί πως το σκάφος διέθετε τέσσερις σωστικές λέμβους χωρητικότητας 150 ατόμων η κάθε μία, πράγμα που δείχνει πως θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί. «Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι. Σε ό, τι αφορά τις υπόλοιπες, ο ίδιος ισχυρίζεται πως έδωσε εντολή να ετοιμαστούν, αλλά όχι και να πέσουν στη θάλασσα, αφού όπως είπε επεσήμανε στο πλήρωμα πως πρέπει όλοι οι επιβαίνοντες να φορούν σωσίβια. Όμως η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια. «Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.
Ο 62χρονος Ιταλός ανέφερε πως στη μία από τις λέμβους - η οποία έπεσε στο νερό απότομα, αφού κατέβηκε χειροκίνητα - επέβαιναν και τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις. «Ο πλοίαρχος σε μία τέτοια κατάσταση δε μπορεί να ελέγξει τη διαδικασία αυτή γιατί πρέπει να ασχοληθεί με τη σταθερότητα του πλοίου», πρόσθεσε ο πλοίαρχος.
Δεν είμαι ήρωας, αλλά έκανα το καθήκον μου
«Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις» ανέφερε.
Την ίδια στιγμή, περιέγραψε και τα τελευταία λεπτά στο πλοίο, αφότου όλοι οι επιβαίνοντες είχαν αποβιβαστεί, λέγοντας: «Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».
ΠΗΓΗ