Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

Ο Κινέζος που κοντράρει στα ίσια Apple και Samsung...



Και μόνο στις ενδυματολογικές του επιλογές άλλωστε να εστιάσει κανείς (στα αθλητικά παπούτσια, το μπλουτζίν και το μαύρο μπλουζάκι) προκύπτει αυτόματα...
ο συνειρμός με τον ιδρυτή της Apple. Θα ήταν άδικο ωστόσο να εντάξουμε τον Λέι Τζουν στην κατηγορία των...
κινεζικών απομιμήσεων. Ο 45χρονος Λέι Τζουν ξεκίνησε ως προγραμματιστής, αλλά κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να οικοδομήσει μια τεχνολογική αυτοκρατορία αξίας 45 δισ. δολ.

Η Xiaomi, η εταιρεία που ίδρυσε το 2010, βρίσκεται πλέον στην κορυφαία τετράδα των κολοσσών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις έξυπνων κινητών τηλεφώνων, δίπλα στις Samsung, Apple και Huawei. Εντός των κινεζικών συνόρων είναι η απόλυτη κυρίαρχος. Μόνο το 2014, η Xiaomi πούλησε συνολικά 61 εκατ. τηλέφωνα, πλήθος υπερτριπλάσιο σε σύγκριση με το 2013 και οχταπλάσιο σε σχέση με το 2012. Κι αυτό χωρίς να έχει «παρουσία» στα ράφια των καταστημά-

των της Δύσης. Η εταιρεία «πουλάει» κυρίως σε Κίνα, Ινδία και Ινδονησία.

Τα προϊόντα της δεν έχουν ακόμη φτάσει επισήμως σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Εχουν καταφέρει ωστόσο να προκαλέσουν αίσθηση παγκοσμίως, επειδή παντρεύουν δύο χαρακτηριστικά συχνά ασυμβίβαστα μεταξύ τους: την υψηλή ποιότητα με τις χαμηλές τιμές.

Μόνο 113 δολάρια
Το smartphone Redmi2 με την οθόνη των 4,7 ιντσών και τον τετραπύρηνο επεξεργαστή κοστίζει μόλις 113 δολ., ενώ η τιμή του κορυφαίου μοντέλου της εταιρείας MiNote (που κοντράρει στα ίσα το iPhone6) κυμαίνεται μεταξύ 370 και 530 δολ. Πολλοί στη Δύση (μεταξύ αυτών και κορυφαία στελέχη της Apple) σπεύδουν να αποκηρύξουν τα τηλέφωνα της Xiaomi ως «απομιμήσεις» «κλεμμένες» από άλλους. Οι καταναλωτές ωστόσο δεν πτοούνται. Κάθε άλλο μάλιστα. Είναι ενδεικτικό ότι οι προβλέψεις θέλουν το MiNote (το οποίο ανήκει στην κατηγορία των επονομαζόμενων phablet που είναι μεγαλύτερα από smartphone αλλά μικρότερα από tablet) να πουλάει φέτος περί τα 15 εκατ. κομμάτια.

Το εντυπωσιακό με την Xiaomi είναι ότι δεν ξοδεύει (για τα δεδομένα της) σχεδόν καθόλου χρήματα σε διαφήμιση. Πουλάει τα προϊόντα της η ίδια, κυρίως μέσω Διαδικτύου, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες, και τα προωθεί μέσω των social-media (του κινεζικού Weibo κ.ά.). O κύκλος των πιστών οπαδών-φίλων την κάνει να ξεχωρίζει από τις λοιπές «απρόσωπες» κινεζικές εταιρείες.

«Σε μια χώρα όπως η Κίνα όπου τα ξένα προϊόντα αντιμετωπίζονται ως καλύτερης ποιότητας, η Xiaomi ίσως να είναι η πρώτη φίρμα που ξεχωρίζει ως πραγματικά εμπνευσμένη» και που εμπνέει υπερηφάνεια στους ίδιους τους Κινέζους καταναλωτές, σημειώνουν οι «Financial Times» στο πλαίσιο άρθρου-ωδή στον «ροκ σταρ» Λέι Τζουν ο οποίος έχει πια κάθε λόγο να χαμογελά. Η προσωπική του περιουσία έχει άλλωστε ξεπεράσει τα 9 δισ. δολάρια.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...